Actua

Tips: hoe omgaan met stress in coronatijden

Zorg voor jezelf. Het is een boodschap die altijd geldt maar nu misschien nog meer dan anders. Het is normaal dat je soms angstig, bezorgd of misschien zelfs boos bent in een crisis. De Wereldgezondheidsorganisatie geeft hiervoor enkele bruikbare tips.

Omgaan met stress in coronatijd

  1. Praten met mensen die je vertrouwt, helpt

  2. Onderhoud een gezonde levensstijl

  3. Denk na over hoe je hulp kan vinden voor je fysieke en mentale welzijn

  4. Zoek een betrouwbare bron om feiten te verzamelen over het coronavirus

  5. Beperk je bezorgdheid en onrust: spendeer minder tijd aan media die je van streek brengen

Bronnen:
Datum laatste aanpassing: 
30/04/2020

Ontdek hoe het Wit-Gele Kruis je kan helpen

Het Wit-Gele Kruis biedt ondersteuning bij mensen met psychische en/of cognitieve problemen. De thuisverpleegkundige helpt structuur aan te brengen bij dagelijkse activiteiten en signaleert problemen aan de huisarts en andere betrokken zorgverleners.

Een correcte inname van je medicatie is belangrijk. Wij geven jou de voorgeschreven inspuitingen, dienen medicatie toe via een sonde of helpen jou bij de voorbereiding ervan. Het Wit-Gele Kruis begeleidt en ondersteunt je met de voorgeschreven behandeling in samenspraak met de arts.

Zo lang mogelijk zelfstandig thuis wonen en je toch veilig en gerust voelen? Dat kan met een personenalarm. In een noodsituatie kom je met één druk op de knop in contact met onze zorgcentrale. We schakelen onmiddellijk hulp in!