Thuis

Blijf fit en voorkom valincidenten

Lichaamsbeweging is de beste remedie om valincidenten te voorkomen.

Probeer daarom lichaamsbeweging in te passen in je dagelijkse activiteiten. Ga vaker te voet of doe met de fiets, indien mogelijk, de boodschappen. Je kan ook een halte eerder van de bus afstappen of je auto iets verder parkeren en een stukje te voet wandelen.

Door minstens 30 minuten per dag licht tot matig te bewegen neemt jouw fitheid en uithoudingsvermogen toe en daalt het valrisico.

Daarnaast kan je ook je evenwicht en spierkracht verbeteren aan de hand van oefeningen die terug te vinden zijn op de website van Valpreventie en Gezond leven.

Datum laatste aanpassing: 
21/11/2018

Ontdek hoe het Wit-Gele Kruis je kan helpen

Iedereen wil graag zo lang mogelijk zelfstandig thuis blijven wonen. Door ouderdom, ziekte of handicap kunnen verplaatsingen binnen- en buitenshuis moeilijker zijn. Mobiliteitshulpmiddelen bieden een oplossing.

Wil je weten hoeveel een verpleegkundige zorg je zal kosten en of je beroep kan doen op een tegemoetkoming of een voordeel m.b.t. zorg? In dit overzicht vind je voordelen en tegemoetkomingen i.v.m. met chronische zorg, hulpmiddelen, mantelzorg, materialen, vervoer, voeding, ...